Inhoud #1

Reclame spotje of promotie filmpje
De allereerste Trabant reclame bevat enkele leuke zinnen hoe geweldig de auto wel niet is en wat deze wel niet kan. Het is leuk om dit ook te gebruiken met mijn eigen beelden. Aan de hand wat de man zegt tijdens het spotje kan ik zelf mijn eigen beelden schieten. Te beginnen met de enorme rookwolk en beelden dat ik over straat rijd en bosweggetjes berijd. Dit spotje duurt 1.55.

Ik kan deze gebruiken in mijn productie, maar ook als soort reclame middel voor mijn project.

Introductie
Om de gebruikers interesse te wekken wil ik het begin geheimzinnig houden. Ik wil beginnen met een beeld van de knalpijp. Vervolgens moet de motor lopen en moet je een enorme rookwolk gaan zien. De gebruiker weet, zonder dat ik iets zou vertellen, nog niet waar het over zou gaan. Daarna wil ik de Trabant in een mooi daglicht stellen zoals men het ook zou doen bij een mooie vrouw. Tot slot moet de Trabant vol in beeld komen.

Het begin
Na de introductie wil ik vertellen waar ik vandaan kom, dat mijn moeder en zus in DDR zijn geboren en dat ik er op jonge leeftijd nog regelmatig er naartoe ging. Dat ik bij het oude huis van mijn oma op een step de straten opging en op zoek ging naar Trabanten die uiteraard overal stonden. Ook dat ik met een fototoestel vele foto’s maakte.

Interactie #1
De gebruiker zal in de huid moeten kruipen van me en foto’s moeten maken van Trabantjes. Wanneer de gebruiker ook daadwerkelijk de juiste auto fotografeert, kan de gebruiker verder naar de volgende scene.

Verzameling
Thuis wil ik laten zien dat ik een enorme Trabant fan ben, met alle spullen die ik heb. Tevens wil ik hiermee zeggen dat er enorm veel dingen van de Trabant zijn gemaakt, ten teken dat het echt een populaire auto is. Misschien kan de gebruiker zelf kiezen wat hij wil zien…

Rijbewijs gehaald, Trabant eerste auto
19 jaar was ik toen ik mijn rijbewijs haalde. Mijn aller eerste auto moest mijn grote liefde ook worden.

Op zoek naar een Trabant
Voordat je op zoek gaat naar een Trabant is het handig om wat informatie op te zoeken. Waar dien je op te letten en wanneer is een Trabant goed en ook niet te duur. Ik ben op zoek naar een Trabant.

Interactie #2
De gebruiker moet zoveel mogelijk info zien te verzamelen en moet dus naar enkele mensen toe in de buurt die me die info kunnen geven. Weet de gebruiker genoeg, dan kan hij een Trabant gaan kopen.

Trabant kopen
Is de Trabant goed voor me? Doe een testrit voordat je ‘m koopt. Koop je een Trabant en is ie niet goed, heb je toch veel geld weggegooid.

Interactie #3
Test rit maken. Start de Trabant. Weet je niet hoe de Trabant werkt, kom je niet ver. Je diende dus van te voren wel de juiste info te krijgen hoe je een Trabant werkt.

Aanmelden bij een Trabant club
Zoek in de buurt een Trabant club die bij mij past.

Leren om een Trabant te repareren
Je monteur van de Trabant club legt de gebruiker uit wat wat is en hoe je bepaalde zaken kunt repareren. De gebruiker dient goed op te letten wat er gezegd wordt, want het kan voorkomen dat je een keer pech krijgt.

Reserve onderdelen kopen
Voordat je wegrijdt naar de grote meeting, dien je dus wel reserveonderdelen te hebben. Heb je deze niet, kun je er natuurlijk nooit komen.

Attributen aanschaffen
Zie reserve onderdelen kopen.

De reis kan beginnen
De grote dag begint. Start de Trabant en rij naar de meeting. Onderweg kun je nog andere wegen nemen.

Op bezoek bij oma onderweg
Wanneer je richting Duitsland rijdt, is het even leuk om bij oma op bezoek te gaan. Oma woonde vroeger in Dresden en vind het hartstikke leuk als je even langskomt met de Trabant

Pech krijgen
De gebruiker dient onderweg een keer een simpele ingreep te doen. Om de gebruiker te laten zien dat het niet eens zo ernstig hoeft te zijn en dat je dus binnen een half uurtje ongeveer weer verder kunt.

Berlijn Trabant safari
In Berlijn kun je meerijden met de Trabant safari, een commercieel iets, maar wel iets wat dagelijks vele toeristen trekt. Bezoek tevens ook nog een stukje van de muur.

Bezoek aan Trabant monument in Zwickau
In de stad Zwickau, waar de grote meeting is, kun je ook even het Trabant monument bekijken.

Bezoek aan Trabant museum in Zwickau
Ook het museum kun je bezichtigen. Hier zie je allerlei oude filmpjes van vroeger om nog meer te leren over de Trabant.

Zwickau meeting
We komen aan in Zwickau bij de ITT. Hier wordt een overzicht getoond van vele Trabi’s en moet ook blijken hoe groot het wel niet is en hoeveel mensen nog Trabi rijden. De gebruiker dient het gevoel te krijgen dat het wel een hele speciale auto moet zijn.

Zwickau is afgelopen
De grote meeting is ten einde en ook ik dien weer naar huis te gaan. In de einde is te zien dat ik de meeting verlaat en terug naar huis keer. De aftiteling volgt, maar mensen dienen nog wel even te blijven, want er gebeurd nog meer.

Einde
De Trabant wordt voor de faculteit geparkeerd en ik stap uit en vraag aan de mensen of ze echt een keer het Trabant gevoel willen voelen. Mensen mogen nu naar beneden komen om in de Trabant te zitten

Geef een reactie

