Ideetjes #3 (update 23-03-2009)

Om even een andere richting in te gaan, heb ik een nieuwe productie bedacht. Deze zal getoond worden IN de Trabant tijdens mijn presentatie, welke voor de faculteit zal staan. De rijderstoel wordt eruit gehaald terwijl de bijrijderstoel wordt omgekeerd of ook eruit wordt gehaald. De bedoeling is dan dat hier een scherm komt. Dit kan met pc zijn, dit kan met een DVD-speler zijn. De gebruiker dient de Trabant in te kruipen en op de achterbank te zitten. Zodra de gebruiker zit, wordt op het scherm het filmpje afgespeeld en wordt de gebruiker welkom geheten door mij in de Trabant. De gebruiker krijgt meer informatie over mij en de Trabant en ziet uiteindelijk waar mijn liefde voor de Trabant is ontstaan. Als een soort landkaart kan de gebruiker vervolgens meer informatie gaan opzoeken op enkele plaatsen. De gebruiker bepaalt zelf waar hij/zij naartoe gaat. Zo zou hij/zij naar Berlijn kunnen gaan om daar de Trabi-safari te bekijken of juist naar Zwickau om daar naar de fabriek te gaan. Of juist naar de grote meeting in Zwickau (of een alternatief, aangezien deze dit jaar niet plaats vind). Ook kan de gebruiker binnen Nederland blijven en naar mijn monteur rijden. Wanneer de gebruiker bij een bepaalde plaats is, probeer ik indien mogelijk en van toegevoegde waarde een interactiemoment erin te plaatsen. Dit zou kunnen zijn dat de gebruiker in Dresden, net als ik vroeger, foto’s moet maken van Trabantjes. Of dat de gebruiker bij mijn monteur zelf aan de auto moet sleutelen, of juist wanneer de gebruiker pech krijgt. Voor de interactiemomenten zul je wel informatie nodig hebben die je in het verhaal krijgt, anders weet je niet hoe je bepaalde momenten op kunt lossen om verder te kunnen gaan. Wil de gebruiker juist meer informatie over mijn Trabant, dan kan dat natuurlijk ook. De gebruiker kiest dan voor het menu Udo, de naam van mijn Trabant. Nu kan de gebruiker op de Trabant klikken waar hij meer informatie over zou willen hebben. Mocht het zo zijn dat de gebruiker op de motorkap klikt, dan kan de gebruiker door middel van aanwijzingen de motorkap zelf open doen en een kijkje nemen onder de kap. Hiermee bedoel ik dat de gebruiker ook ceht uit de auto stapt en de motorkap van mijn Trabant opent. Dit zal niet op het scherm te zien zijn. Wanneer deze open is, moet een geluidsfragment worden afgespeeld die meer verteld over de motor. Hiervoor zullen dan geluidboxen in de motorkap moeten liggen. Ook kan de gebruiker een kijkje nemen in de achterbak met hetzelfde principe. Hier zal ik allerlei reserveonderdelen op een rijtje liggen die ik normaal gesproken meeneem. En ook hier zal een geluidsfragment afgespeeld worden die informatie geeft.

Op deze manier zal de gebruiker en in de Trabant zitten voor het Trabant gevoel, meer informatie krijgen over de Trabant algemeen en het wereldje wat daaraan vast zit en ook zal de gebruiker meer ervaren over mijn Trabant en de simpelheid.

Op school wil ik 1 scherm met een DVD laten loopen, deze zal een reclamespotje moeten afspelen van de Trabant. Ingesproken door een man van toen met beelden die ik heb geschoten. Aan het eind van deze 2 minuten durende film, worden de mensen uitgenodigd om naar beneden een kijkje te nemen naar de Trabant (installatie).

Geef een reactie

